Goed bezochte Inventarisatie avond

Ca. 80 personen waren afgelopen maandag 21 maart jl. aanwezig bij de inventarisatie avond woonwensen 60 plussers.
De bijeenkomst werd geopend door de voorzitter die nogmaals het doel van de avond benadrukte, hierna volgende het voorstellen van de werkgroepen Wonen en Welzijn en Medische zorg, die mede namens het bestuur van de Eilandraad, deze vergadering verzorgde.


Tijs Klaver gaf een kort verslag van het onderzoek van de werkgroep Wonen tussen januari 2014 en januari 2015. Conclusie van die

Lees meer:

Eilandraad wil geen opening in de Bukdijk

Tijdens de raadsvergadering van 10 maart 2016 is naar aanleiding van een inspreekreactie, en agendering door de VVD, de toekomst van de Bukdijk besproken. Daar kwam onder andere een oud idee uit 2014 weer boven tafel. Daarin pleitte de Stadsraad Monnickendam voor een opening in de loze dijk die van Marken richting Volendam loopt. Belangrijkste argument was toen (en is dat nog steeds) een betere bereikbaarheid van de haven van Marken en Monnickendam voor de watersporters en daarmee een

Lees meer:

Hoe blijft Marken bereikbaar tijdens reconstructie N 518?

In vervolg op het besluit van Provincie Noord-Holland (PNH) om toch geen 60 km/uur en drempels toe te passen op de N 518 van Monnickendam naar Marken (zie bijgaande brief van PNH), wordt er nu hard gewerkt aan de voorbereiding van de daadwerkelijke onderhoudsbeurt en reconstructie.

De Eilandraad is hier actief bij betrokken en zoekt mensen die mee willen denken over hoe PNH tijdens de uitvoering Marken bereikbaar kan houden. Afgesproken is om op 11 april 2016 vanaf 19.30 uur een werkatelier te

Lees meer:

Agenda Inventarisatie avond woonwensen 60-plussers

Afgelopen week hebben alle inwoners van Marken een uitnodiging ontvangen voor de inventarisatie-avond woonwensen 60-plussers.
Je zal je afvragen waarom een uitnodiging aan alle inwoners? De reden hiervan is dat wij willen dat er zoveel mogelijk over gesproken wordt door oud én jong en dat iedereen doordrongen is van de effecten van doorstroming in de woningen.


Uit onderzoek blijkt dat 1/3 van alle woningen op Marken bewoond worden door ouderen waarvan een deel graag zou willen verhuizen

Lees meer:

Er is meer nodig dan alleen verbouwen

Noordhollands Dagblad 04-03-2016

Johan Moes

Opvallend nieuws deze week van het Waterlandse CDA. De partij pleit voor circa vijftig nieuwe woningen op niet gebruikte grond van de voetbalclub op Marken. Maar er is meer mogelijk, zegt de partij. Op diverse andere locaties op het voormalige eiland zien de christendemocraten ruimte voor nog eens enkele tientallen extra woningen.

Marken vergrijst. En niet zo’n beetje ook. Diverse onderzoeken wijzen dat uit. En er lijkt voorlopig geen einde aan

Lees meer:

Woningbouw op voetbalveld

Noordhollands Dagblad 03-03-2016

Johan Moes

Op twee voetbalvelden van Sportvereniging Marken kunnen gefaseerd vijftig woningen worden gebouwd. Betaalbaar en speciaal voor starters, jonge gezinnen en senioren.

Daarmee kan de leefbaarheid op het voormalige eiland voor een belangrijk deel worden behouden.

Met dat plan komt het CDA in de gemeente Waterland. De partij heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar mogelijke bouwlocaties op Marken nadat de gemeenteraad in januari een streep zette door de

Lees meer:

Rondschrijven februari 2016

Inventarisatie avond woonwensen 60-plussers

De Eilandraad wil graag meer inzicht in de woonwensen van ouderen om een woonvisie voor Marken te kunnen ontwikkelen. Op maandag 21 maart a.s. organiseren wij een interactieve inventarisatie avond waarvoor huis-aan-huis een uitnodiging zal worden verspreid.
De werkgroep Wonen heeft onderzoek gedaan naar de doorstroming van ouderen in de leeftijd van 60+. Hieruit bleek dat 286 bewoners in de leeftijd van 60+ in een koopwoning wonen (1/3 van alle

Lees meer:

Het afgelopen anderhalf jaar heeft de Eilandraad zich ingezet voor het behoud van de maximum snelheid van 80 km/uur op de provinciale weg N518 tussen Monnickendam en Marken. Ook het aanbrengen van extra drempels bij het Dijkeinde en afslag Uitdam waren voer voor discussie. Belangrijkste reden van protest was de veiligheid. Een maximum snelheid van 60 km/uur zal, met of zonder inhaalverbod, naar verwachting tot veel meer onverantwoorde inhaalmanoeuvres leiden. Ook het tegengaan van verslechtering

Lees meer: